Testimonial Kees Vierkant

Kees

Klantbegeleider

Doorstroom

Ik begon bij Stadlander als gebiedsbeheerder, onder andere bij de Groeshof, een groot woongebouw met de nodige uitdagingen. Vervolgens zag ik een kans om door te stromen als klantbegeleider. Eerst als trainee, inmiddels als vast werk. Ik begeleid huurders als ze tegen problemen aanlopen. Deze baan heeft een hbo-niveau, daarom gaf Stadlander me de kans om de erbij passende opleiding social work te volgen. Ik zit inmiddels in mijn laatste jaar.

 

Mijn huidige rol

Als klantbegeleider houd ik me bezig met de kleine groep huurders, die kwetsbaar is of niet goed voor zichzelf kan zorgen. Ik leid hen naar de juiste hulpverlening toe, als dat nodig is. Ik ga met de huurder in gesprek over de problematiek en de hulpvraag. Samen bepalen we welke hulpverlening passend is. Het is belangrijk dat de huurder zelf achter de aanpak staat, want dat geeft op de lange termijn het beste resultaat.

 

Samenwerken

De gebiedsbeheerder en woonconsulent zijn onze ogen en oren in de wijk. Via deze collega’s krijg ik te horen wat er zich dagelijks afspeelt in onze woongebouwen en straten. Denk bijvoorbeeld aan vervuiling, overlast, dementie of verward gedrag. Samen met een van hen ga ik bij de huurder op huisbezoek om kennis te maken en de situatie te bespreken.

Als de huurder hulp nodig heeft, kijk ik eerst of familie, vrienden of kennissen kunnen helpen. Gaat dat niet, dan schakelen we een professional in. Ik geloof in eerste instantie in het zelf oplossen van problemen, dat is altijd het beste. We willen namelijk de zelfredzaamheid van mensen vergroten, zodat de omgeving en de huurder prettig kunnen wonen.